Tilaus-, toimitus- ja maksuehdot

Näissä toimitusehdoissa kerrotaan Maricken Shops Oy:n (Y-tunnus: 0884790-0) verkkokaupan toimitusehdoista. Toimitusehdot sisältävät tiedon muun muassa verkkokaupan toimitustavoista ja -hinnoista, palautuskäytännöistä ja maksutavoista.


 

Yleistä

Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron 24% ja hinnat ilmoitetaan euroissa (€), mikäli toisin ei mainita.

Pidätämme oikeuden peruuttaa kauppa tai tehdä hintamuutoksia, mikäli tilattu tuote tai sen hinta ei vastaa todellista markkintahintaa johtuen esimerkiksi verkkokaupan teknisestä virheestä tai inhimillisestä virheestä.

Pidätämme oikeuden hintojen ja ehtojen muutoksiin. Asiakas sitoutuu tilatessaan näihin toimitusehtoihin.


Tilaaminen

Tuotteet voi tilata verkkokaupasta, sähköpostilla tai puhelimitse. Toivomme, että tilattaessa käytetään ensisijaisina vaihtoehtoina verkkokauppaa tai sähköpostia. Verkkokaupan hinnat ja toimitusmaksut koskevat vain verkossa tehtyjä tilauksia.

Tilaus otetaan käsittelyyn viimeistään seuraavana arkipäivänä vastaanottamisesta. Tilaus vahvistetaan asiakkaan antamaan osoitteeseen sähköpostilla. Tilausvahvistuksen vastaanottaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Tilausvahvistus sisältää tiedon tilatuista tuotteista, niiden määristä ja hinnoista sekä arvioidun toimitusajan ja –osoitteen. Pidätämme oikeuden hinta-, toimitusaika-,  ym. tuotetietojen muutoksiin, siihen asti kunnes olemme vahvistaneet tilauksen. Mikäli hinta tai muut tiedot muuttuvat vahvistusvaiheessa, on asiakkaalla oikeus halutessaan peruuttaa tilaus.


Toimitusaika

Tilauksen toimitusaika määräytyy tuotteiden toimitusaikojen sekä valittujen maksu- ja toimitustapojen mukaan. Esimerkiksi ennakkomaksu tilisiirrolla voi viivästyttää hieman tilauksen käsittelyynottoa, koska maksun täytyy näkyä tilillämme. Yleensä otamme tilauksen käsittelyyn tilauksen saapumista seuraavana arkipäivänä. Tilaukset, joissa on eri valmistajien tuotteita lähetetään pisimmän toimitusajan mukaisesti. Tuote voi olla tilapäisesti loppunut tehtaan varastosta, jolloin se jää jälkitoimitukseen. Tällöin ilmoitamme uuden arvioidun toimitusajan, jonka jälkeen asiakas voi päättää, pitääkö tilauksen voimassa pidemmästä toimitusajasta huolimatta vai peruuko tilauksen. Mikäli jokin tilauksen tuotteista jää jälkitoimitukseen, tilauksesi jää odottamaan puuttuvia tuotteita. Voimme tarvittaessa toimittaa varastosta heti löytyvät tuotteet erikseen ja loput toimitetaan jälkitoimituksella. Tällöin asiakkaalta peritään todellisten toimituskulujen mukainen maksu jälkitoimituksesta. Mikäli olet kiinnostunut jälkitoimituksesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja liitä mukaan tilausnumero.

Tuotekohtaiset toimitusajat näkyvät kunkin tuotteen tuotekortista. Maksu- ja toimitustapojen ehdot näkyvät tältä sivulta Toimitustavat- ja Maksutavat-kohdista. Emme voi vastata meistä riippumattomista kuljetus viivästyksistä. Annetut toimitusajat ovat arvioita toimitusajoista, eivätkä sido myyjää. Maricken Shops Oy ei vastaa asiakkaalle koituvista vahingoista ja/tai lisäkuluista, mikäli toimitus viivästyy.


Tilauksen vastaanotto

Tarkista tuote heti, kun olet vastaanottanut sen, mahdollisten kuljetusvaurioiden havaitsemiseksi. Tarkista myös, että olet saanut tilaamasi tuotteen ja että kaikissa saman tuotekoodin rullissa on yhtenevä painosnumero. Tapettirullien värisävyt tulee tarkistaa ennen suojamuovin poistamista, jotta tuotteen palautus- ja vaihto-oikeus säilyy.

Lue tapettien mukana tullut työohje (yleisasennusohje ja valmistajan antama ohje) huolellisesti ja noudata siinä annettuja ohjeita.

 


Toimitustavat

Toimitamme tilauksia alla listatuilla toimitustavoilla. Kunkin toimitustavan yhteydestä näet lisäksi toimitusajan ja hinnan. Toimitustapojen saatavuutta rajataan painon mukaan. Tilauskohtaisesti saatavilla olevat toimitustavat näytetään automaattisesti ostoskorissa ja myös hinnat lasketaan automaattisesti.

Kirje

Pienemmät tilaukset (mallipalat) toimitamme kirjeellä. Kaikki kirjeellä lähetettävät tilaukset toimitetaan 2. luokan kirjeinä, joten ne ovat perillä vastaanottajalla pääsääntöisesti muutaman arkipäivänän päästä postituksesta.

Toimitamme kirjeitse enintään 2kg painoiset tilaukset. Tätä suuremmat tilaukset toimitetaan aina Matkahuollon jakopakettina. Pidätämme oikeuden lähettää tilauksen Matkahuollon jakopakettina, mikäli tilausta ei painon tai liian suuren koon vuoksi pystytä lähettämään kirjeenä.

Matkahuollon jakopaketti

Tapetit ja muut suuremmat tuotteet toimitetaan aina perille asti annettuun toimitusosoitteeseen Matkahuollon jakopakettina. Vastaanottajalle soitetaan tilauksen yhteydessä annettuun GSM-numeroon jakeluajankohdan sopimiseksi pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä lähetyksestä. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetetään soittopyyntö kirjeellä tai tekstiviestillä jakeluajankohdan sopimiseksi.

Nouto

Verkkokaupasta tilatut tuotteet voi myös noutaa Turun Maricken Shops- myymälästä. Nouto on aina ilmainen. Ilmoitamme kun tuotteet ovat noudettavissa myymälästä. Noutotilauksia varten pakkaamme tilauksen valmiiksi, joten tämä on samalla paikkakunnalla asuville vaivattomin ja halvin toimitustapa. Noutotilauksien maksu onnistuu joko käteisellä tai verkkokaupan kautta millä tahansa maksutavalla.


Toimitusmaksu

Lähetys- ja pakkauskulu on 12,00 € / lähetys ja se lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Yli 100 € tilauksisssa on ilmainen toimitus.

Kirjeiden lähetys- ja pakkauskulu on 0,00 €.

Toimitusmaksut koskevat vain verkkokaupasta ostettuja tuotteita. Myymälästä, sähköpostitse tai puhelimitse tehtyjen tilausten toimituskulut määräytyvät voimassaolevan Matkahuollon Pakettipalvelu- hinnaston mukaan.


Maksutavat

Verkkopankki tai luottokortti

Voit suorittaa maksun joko verkkopankissa (Nordea, OP-Pohjola-, Sp/pop-, S-pankki tai Danske Bank) tai luottokortilla (Visa/Mastercard)

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

 

 

Collector Lasku/Osamaksu

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 2000 €:n saakka.

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.

Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)

Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydäthttps://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydäthttps://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf


Luotonantajana toimii Collector Bank AB.


Palautukset

Palautuksesta on aina otettava yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun etukäteen ohjeiden saamiseksi. Sopimatta palautettua tavaraa emme hyvitä.

Tuotteen palautusoikeus

Tässä kappaleessa esitetty palautusoikeus koskee vain kuluttaja-asiakkaita. Palautusoikeus ei koske yritysten tai yhteisöjen välillä tehtyä kauppaa, ellei tuotteissa ole todettu virheitä.

Ostoksilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottamishetkestä lähtien. Palautettujen tuotteiden täytyy olla avaamattomissa pakkauksissa ja myyntikuntoisia. Tapettirullien läpinäkyviä muovikelmuja ei saa avata. Värisävyt tulee tarkistaa ennen avaamista. Näiden ehtojen täyttyessä asiakkaan on mahdollista saada rahat takaisin, mikäli hän ei halua vaihtaa tuotetta.

Palautusoikeus koskee koko tilausta. Emme hyväksy palautuksena ylimääräisiksi jääneitä rullia. Tapetin menekki tulee varmistaa ennen tilaamista. Ohjeita menekin laskemiseen voi kysyä myymälästämme.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille tai muokatuille mittatilaustuotteille emme myönnä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta. Palautusoikeus ei koske mittatilauksena tehtyjä tuotteita, ellei tuotteessa ole todettu virhettä.

Kuljetuksessa vaurioituneet tuotteet ja laatuvirheet

Mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana, toimitamme veloituksetta uuden korvaavan tuotteen asiakkaalle mahdollisimman pian. Emme vastaa toimituksen viivästymisen johdosta mahdollisesti aiheutuneista kuluista.

Mikäli tuote on vioittunut tai siinä on valmistusvirhe ota heti yhteys myyjään. Reklamaatio tulee tehdä 30 päivän kuluessa siitä kun on vastaanottanut tuotteen. Tarkista tuote heti vastaanotettuasi sen.  Mikäli tuote asennetaan vasta myöhemmin, tulee se kuitenkin tarkistaa päällisin puolin heti ja reklamoida 30 päivän kuluessa. Jos havaitset valmistus virheen asennettaessa tapettia, keskeytä tapetointi heti ja ota yhteys myyjään. Mikäli työtä jatketaan ongelmista/virheestä huolimatta, hyväksytään samalla tuotteen laatu, eikä siitä voi enää reklamoida.

Kaikkien tapettitilausten mukana toimitettuja työohjeita (yleisasenusohje ja valmistajan antama ohje) tulee noudattaa täsmällisesti. Ensisijaisesti korvaamme vialliset tuotteet uusilla. Työ- ja reklamointiohjeiden noudattamatta jättäminen johtaa korvauksen menetykseen viallisista tuotteista. Asiakas vastaa tuotteiden mukana tulleiden työohjeiden toimittamisesta työn tekijälle.

Palautusohjeet

Palautuksesta on aina otettava yhteyttä myyjään etukäteen tarkkojen ohjeiden saamiseksi. Tuotteen voi palauttaa maksutta Matkahuollon kautta sopimusnumerollamme 900919. Palautettava tuote on pakattava huolellisesti, jotta se säilyisi vahingoittumattomana. Kun palautus on saapunut meille, ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse ja otamme palautuksen käsittelyyn. Liitäthän tilauksen mukaan seuraavat tiedot:

  • Omat tiedot: nimi, osoite ja puhelinnumero.
  • Tilinumerosi palautusta varten tai tieto, jos haluat vaihtaa tuotteen uuteen.
  • Tilausnumero, löytyy sekä kuitista että sähköpostiin toimitetusta tilausvahvistuksesta.
  • Palautuksen syy (vapaaehtoinen tieto). Emme voi vaatia syytä palautukselle, mutta haluamme kehittää toimintaamme ja haluaisimme mielellään kuulla, minkä takia palautus tehdään. Näin voimme palvella asiakkaitamme jatkossa paremmin.

Mikäli pystyt toimittamaan tilauksen mukana joko tilausvahvistuksen tai kuitin, näemme siitä maksun palautukseen tarvittavia tietoja lukuun ottamatta kaikki tarpeelliset tiedot. Antamalla meille mahdollisimman tarkat tiedot autat meitä palautuksen käsittelyssä ja nopeutat asian käsittelyä.

Palautus on maksuton Suomen sisällä.


Myyntialue

Tuotteitamme voi tilata verkkokaupan kautta vain Suomeen. Mikäli olet kuitenkin kiinnostunut tilaamaan tuotteita ulkomaille tai Ahvenanmaalle, ota meihin yhteyttä esim. palautelomakkeen kautta.